Barion Pixel

Általános szerződési Feltételek

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Marofka Eszter e.v.- HABÓKA Szappan (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a https://haboka.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a https://haboka.hu weboldalon keresztül történik. A https://haboka.hu  oldalra a következő domainek mutatnak: https://haboka.hu/

 

SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

Név: Marofka Eszter e.v.- HABÓKA Szappan

Székhely: 1164, Budapest, Ostoros út 45.

Levelezési cím: 1164, Budapest, Ostoros út 45.

Telefonszáma: +36 20 9234858

E-mail cím: habokaszappan@gmail.com

Adószám: 55525242-1-42

 

  1. Általános leírás

1.a. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a https://haboka.hu/ weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: HABÓKA Webshop) keresztül történik. A HABÓKA Webshop áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályozza. 

1.b. A HABÓKA Webshopban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával az Ügyfél kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárban található termék(ek) megvételére, és elfogadja a jelen ÁSZF-et.

1.c. A HABÓKA Webshop szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

A HABÓKA Webshop Ügyfele kizárólag cselekvőképességében nem korlátozott, nagykorú természetes személy, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet lehet, mely utóbbi esetben a nevében eljáró személy szavatolja, hogy jogosult az adott szervezet képviseletére. Az Ügyfél a megrendelés leadásával nyilatkozik arról, hogy a jelen pontban foglalt feltételeknek megfelel.

1.d. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig , azaz mindaddig, amíg a megrendelést az Ügyfél személyesen át nem veszi, vagy a Szolgáltató a futárnak átadja, szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi, utólag hozzáférhető.

1.e. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.f. Ügyfélszolgálat: Marofka Eszter e.v.- HABÓKA Szappan

Telefonos ügyfélszolgálat hívható: Hétköznapokon 9:00 – 17:00-ig.

Telefon: +36 20 923 4858

E-mail: habokaszappan@gmail.com

 

  1. A regisztráció 

2.a. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges). Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatkezelés feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

2.b. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Személyes beállítások linkre kattintást követően elérhető Személyes adatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

  1. Regisztráció törlése

3.a Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni az ügyfélszolgálatunknak (habokaszappan@gmail.com) küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ügyfél felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

3.b Ügyfél vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

 

  1. Megrendelés 

4.a. A megvásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

4.b. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét és az esetlegesen kiszabásra kerülő vám, illetve egyéb jellegű tételeket. 

4.c. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.

4.d Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Ügyfél által leadott megrendelést elutasítsa, vagy az abban szereplő termékek mennyiségétől – a készlettől függően – kevesebbet igazoljon vissza. Erről Szolgáltató az Ügyfelet elektronikus levélben értesíti és ilyen esetben az Ügyfél által már kifizetett, azonban a Szolgáltató által vissza nem igazolt termékek vételárát az Ügyfél részére visszatéríti.

4.e Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás áru kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél a tudomásszerzéstől számított 14 napon belül elállhat vásárlási szándékától.

4.f A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

Megrendelés feladására a HABÓKA webshopban a Kosár használatával van lehetőség.

4.g A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét és az esetlegesen kiszabásra kerülő vám, illetve egyéb jellegű tételeket. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (HUF) kerül feltüntetésre.

 

  1. Visszaigazolás

5.a. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 12 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

5.b. E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az Ügyfél között.

5.c. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

5.d. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 24 órán belül e-mailben, vagy a „Kapcsolat” menüponton keresztül jeleznie kell a Szolgáltató felé; a jelzést megteheti akkor, amikor a Szolgáltató telefonon felveszi vele a kapcsolatot, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

5.e. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

  1. Szállítási és fizetési feltételek

6.a. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut Magyarország területén belül díjmentesen házhoz szállítja szállítmányozó cég igénybevételével, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a 10.000 forint, azaz bruttó tízezer forint összeget. A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a fuvardíj a megrendelés összesítő képernyőn, a számlán és a visszaigazoló e-mailben is feltüntetésre kerül. Az Ügyfél az aktuális szállítás díjáról a weboldalon tájékozódhat. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. Amennyiben az Ügyfél a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

 

6.b. A megrendelt termékek személyes átvételére a Szolgáltató telephelyén nincsen mód. 

6.c. Amennyiben Ügyfél átvételi pontra vagy egyedileg megadott címre kéri a szállítást, úgy Szolgáltató annak teljesítését Magyarország területén belül 3-5 munkanapra, külföldre történő szállítás esetén  5-10 munkanapra vállalja.

6.d. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról, illetve átvételi lehetőségekről a weboldalon tájékozódhat.

6.e. Az HABÓKA  Webshopban a rendelési folyamat során az Ügyfél az alábbi fizetési módok közül választhat: azonnali bankkártyás fizetés a rendelés véglegesítését követően, direkt átutalás. 

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak
meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást
nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló
intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. A bankkártyás fizetés révén az Ügyfél kényelmesen és biztonságosan vásárolhat a webshopban. A kiválasztott áruk megrendelése után az Ügyfelet a Barion fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Az Ügyfélnek csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “Bankkártyás fizetés Barionnal” feliratra kattintson, majd a fizetési szerveren a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadja. A Bank VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ügyfél Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön Bankjánál. 

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatja el a Szolgáltató, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Az Ügyfél köteles ellenőrízni a bankjánál, hogy kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

Direkt utalás esetén a vásárló a visszaigazoló e-mailben és az elektronikusan kiküldött számlán megadott számlainformációk birtokában maga utalja át a végösszeget a Szolgáltató számára.

6.f. Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki az Ügyfél által megadott e-mail címére. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki. Ha az Ügyfél e-számlája elkészül, a Szolgáltató erről emailben értesíti.

 

  1. A Fogyasztó elállási joga

7.a Amennyiben az Ügyfél Fogyasztónak minősül, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet (a továbbiakban: a „Kormányrendelet”) 20. § értelmében a vásárlástól indoklás nélkül elállhat az alábbi határidőkben. Az Ügyfél/Fogyasztó az elállási jogát a termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a (i) termék átvételének napjától számított 14 napon belül, (ii) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 napon belül, amelyen az Ügyfél/Fogyasztó által megjelölt, a futárszolgálattól, mint fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi. Az elállás közlése vagy a kereskedelmi termék időbeni eljuttatása elegendő az elállási határidő betartásához.

7.b Az elállási szándék közlése írásban történhet a habokaszappan@gmail.com e-mail címre küldött elektronikus levében vagy a Szolgáltató részére küldött postai levélben. Az elállásban meg kell jelölni, hogy az Ügyfél elállási jogát mely megrendelt termék vonatkozásában kívánja gyakorolni, köteles továbbá megjelölni nevét, címét, a megrendelés időpontját, valamint a nyilatkozatának keltét, a megrendelés egyedi azonosítóját. Amennyiben a megrendelés egyedi azonosítója nem áll az Ügyfél rendelkezésére úgy az elállási nyilatkozatban a megrendelés azonosítására alkalmas egyéb adatokat szükséges feltüntetni.

7.c Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Ügyfél eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni a Szolgáltató részére, az alábbi 7.e. pontban meghatározottak szerint.

7.d Fogyasztó visszaküldési szándékát köteles a Szolgáltatónak a 7.c pontban foglalt határidőben jelezni az Ügyfélszolgálaton keresztül, amelynek alapján Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a vele szerződésben álló futárral és megrendeli a termék Fogyasztótól történő átvételét a Fogyasztóval egyeztetett időpontban.

7.e A Fogyasztó köteles a termék visszaküldésének közvetlen költségét viselni, ezen felül egyéb költség nem terheli. A Fogyasztó felel ugyanakkor a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

7.f A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Kormányrendelet 29. § (1) bekezdése értelmében nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a megrendelt termék olyan zárt csomagolású fogyasztási cikk, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a felbontás után nem küldhető vissza (pl. kozmetikum, higiéniai termékek, stb.) és a termék csomagolását felbontotta, és/vagy használatát már megkezdte. Tekintettel arra, hogy a szappan nem zárt csomagolású, így azt egyáltalán nem áll módunkban visszavenni. A Fogyasztót nem illeti meg az elállás joga, amennyiben a megvásárolt termék természeténél fogva nem szolgáltatható vissza. Az árucikk akkor is visszaszolgáltatásra alkalmatlannak tekintendő, ha a bontatlan termék  csomagolásának megrongálódása miatt annak eredete nem azonosítható.

7.g A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Fogyasztó viseli továbbá az áru hibás csomagolásából eredő, a termék visszaküldése során felmerülő károkat. Szolgáltató az elállás közlését követően legkésőbb 14 napon belül köteles visszatéríteni a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) Ha az elállás közlését követő 14 napon belül a termék nem érkezik vissza, vagy a Fogyasztó nem bizonyítja hitelt érdemlően, hogy a terméket postázta, akkor a Szolgáltató a kettő közül a korábbi bekövetkeztéig visszatarthatja a visszafizetendő összeget.

7.h Fogyasztói elállás esetén Szolgáltató az ellenszolgáltatásként megfizetett összeg visszatérítését az alábbi módokon vállalja, amihez a Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul

7.h. 1. Ha a Fogyasztó a megrendelés vételárát és a kapcsolódó költségeket online bankkártyás fizetéssel egyenlítette ki, úgy a visszafizetés is ilyen módon, a bankkártyát kibocsátó pénzintézet részére kerül visszatérítésre a Szolgáltató – az online fizetést biztosító partneréhez intézett – kérelmére;

7.h.2 Ha a Fogyasztó a GLS csomagpontra kérte a megrendelést, és a vételárát és a kapcsolódó költségeket készpénzes utánvétellel történő fizetéssel egyenlítette ki, úgy a vételár visszatérítése a Fogyasztó által megadott bankszámlára, banki átutalás formájában történik meg. 

 

  1. Szavatosság

8.a Termékszavatosság

8.a.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint -kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

8.a2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.a.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

8.a.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.a.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

8.a.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

8.a.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

8.b. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

8.b.1. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

  1. Felelősség

9.a Mivel a Szolgáltató a HABÓKA Webshopot, mint szolgáltatást adott állapotban nyújtja, a Webshop – ideértve a szolgáltatás üzemeltetése során használt szoftvert, illetve a szolgáltatás keretében elérhető valamennyi tartalmat is – pontosságáért, megbízhatóságáért, hibamentes működéséért, teljességéért, adott célra való alkalmasságáért Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. Szolgáltató nem felel továbbá a rajta kívül álló okkal összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért, ilyen lehet például az Internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás, bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok (például: vírusok, férgek, makrók vagy hacker tevékenységek).

9.b Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Webshopban megjelenő adatok (termékek ára, leírása, árukészlet, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, azonban a feltüntetett adatok hibátlanságát garantálni nem tudja. Amennyiben Szolgáltató a termék oldalon bármely információt hibásan tüntet fel, Ügyfél elállhat a hibás adatokkal közölt termék megrendelésétől, azonban a Szolgáltató egyéb követelés, kártérítési igény kielégítésére nem kötelezhető.

9.c A Webshop használata során – beleértve a bankkártyás fizetést is – történő adatközlés hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

9.d A Webshop harmadik személyek által üzemeltetett weboldalakra is mutató linkeket is tartalmazhat. Amennyiben a Szolgáltató tudomást szerez arról, hogy az általa linkelt oldal vagy a linkelés harmadik személyek jogait vagy a hatályos jogszabályokat sérti, a linket haladéktalanul eltávolítja a Webshop felületéről. Ezen túlmenően Szolgáltató az oldalon elérhetővé tett linkek, illetve az általuk lehívható weboldalak tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállal és azok tartalmát nem ellenőrzi.

9.e A Webshop kizárólag a hatályos jogszabályok keretei között, harmadik személyek és a Szolgáltató jogainak sérelme nélkül, illetve a jelen ÁSZF-ben foglaltak betartása mellett használható. Amennyiben valamely Ügyfél a jelen ÁSZF rendelkezéseibe vagy jogszabályba ütközően, vagy egyébként visszaélés szerűen használja a Webshopot, a Szolgáltató jogosult megtenni a szükséges jogi lépéseket annak érdekében, hogy az Ügyfél felelősségre vonása megtörténjen. Ez az intézkedés az Ügyféllel szemben más adataival történő visszaélés esetén is alkalmazhatóak.

9.f A Webshopban folytatott aktivitásaiért kizárólag az Ügyfél tartozik felelősséggel. Szolgáltató kizár minden felelősséget az Ügyfél által okozott, vagy egyébként az Ügyfél magatartásával összefüggésben felmerült mindennemű vagyoni vagy nem vagyoni kár és jogsérelem, illetve egyéb következmény vonatkozásában. Amennyiben az Ügyfél magatartása következtében vagy azzal összefüggésben harmadik személy vagy bármely hatóság, illetve bíróság Szolgáltatóval szemben bármilyen igényt támaszt illetve eljárást indít, az Ügyfél köteles minden, a Szolgáltató által megkövetelt intézkedést megtenni és a Szolgáltatónak megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, ami a Szolgáltatót az Ügyfél bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal összefüggésben éri.

 

  1. Jogérvényesítés módjai

10.a. Panaszügyintézés

Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat):

Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás: Munkanapokon 9:00 – 17:00

Telefonszám: +36 20 3923 4858

E-mail: habokaszappan@gmail.com

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt  a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja,

telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 10. a. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken fogadja.

Az Ügyfélnek lehetősége van továbbá arra, hogy panaszát egy független vitarendezési testület vizsgálja ki az EU 524/2013 rendelet szerint (https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false).

10.b. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím:testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2186
Fax: +36 1 488 2131

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a habokaszappan@gmail.com e-mail címre elküldött elektronikus panasz útján.

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

Egyéb rendelkezések

11.a A HABÓKA Webshop biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

11.b A Szolgáltató  internetes áruházában csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.

11.c A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a Weboldal felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.

11.d Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a HABÓKA Webshop Adatkezelési (Adatkezelés), amelynek alapján a regisztráció, illetve a vásárlás során az Ügyfél hozzájárulását adja ahhoz, hogy Szolgáltató a regisztrációval, a megrendeléssel és az az alapján létrejövő szerződéssel kapcsolatban, illetve az esetleges hírlevél-feliratkozás céljából megadott adatait az abban foglalt feltételrendszernek megfelelően kezelje. Az Ügyfél személyes adatainak védelme a Szolgáltató és partnerei számára kiemelt fontosságú. A weboldal használata közben megadott, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerint. A Szolgáltató az Ügyfél adatait bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem továbbítja, kivéve, ha ez a szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen (pl. posta, futárszolgálat). A Szolgáltató munkatársai, partnerei és szolgáltatói titoktartási kötelezettséggel tartoznak a Szolgáltató felé. 

11.e A Szolgáltató jogosult az Ügyfél részére hírlevelet vagy egyéb reklámlevelet küldeni, amennyiben az Ügyfél a regisztráció során vagy a vásárlási folyamat végén megtett nyilatkozatával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. Az Ügyfél ezen önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni, amely esetben Szolgáltató a visszavonást követően az Ügyfél részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklámlevelet nem küld, továbbá törli az Ügyfél adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.

11.f A HABÓKA Webshopban, mint internetes honlapon elérhető tartalom szerzői jogi védelem alatt áll. A szerzői jogok összessége és az adatbázis előállítójának védelmét szolgáló jogok a Szolgáltatót illetik meg, és a HABÓKA Webshop rendeltetésszerű használatával velejáró olvasáson, képernyőn történő megjelenítésen és az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen, továbbá a személyes, nem-kereskedelmi célból történő merevlemezre történő lementésen és kinyomtatáson túl a tartalmak semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyének hiányában.

A jelen ÁSZF 2020. március 15. napjától visszavonásig vagy módosításig hatályos. A jelen ÁSZF rendelkezéseit a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni, korábbi szerződésekre a jelen ÁSZF hatályba lépést megelőző általános szerződési feltételek rendelkezései az irányadók.